Dolar 32,8221
Euro 35,1421
Altın 2.449,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kilis 35°C
Açık
Kilis
35°C
Açık
Cts 34°C
Paz 36°C
Pts 38°C
Sal 38°C

Küçük Hanımefendi Filmi “Ayhan Işık ve Belgin Doruk”

Küçük Hanımefendi Filmi “Ayhan Işık ve Belgin Doruk”
A+
A-
06.02.2022
418
ABONE OL

Metin MERCİMEK


“BÜTÜN SANATLAR TOPLUMLA İLİŞKİ İÇİNDEDİR. BUNLARDAN SİMEMA İSE, BU İLİŞKİNİN EN YOĞUN YAŞANDIĞI BİR SANAT DALIDIR.”

Sanatın tarihsel gelişimine baktığımızda, insanlığın ilk çağlarında ortaya çıktığı görülmüştür. O yıllarda mağara duvarlarına yapılan resimler ve bunun yanı sıra gündelik hayatta kullanılan kap kacaklar, takılar ve süs eşyaları sanatın bir kanıtı olarak ortaya çıkmıştır. Diğer taraftan antik tiyatrolarınyapılmasıyla sanata ne denli değer verildiği daha iyi anlaşılmıştır.
Ülkemizde özellikle İstanbul Yeşilçam’da tasarlanan ve seçilen konular, sinemanın gücünü ortaya koymuş ve beğenilen filimler olmuştur. Ele alınan birçok konunun akışı genç yaşlı, zengin fakir, inançlı inançsız ya da her kim olursa olsun, aynı senaryonun içinde toplanmış ve filme dönüştürülmüştür.  Ayrıca Yeşilçam’ın herkesi aynı anda güldürüp, aynı anda ağlatabilen etkin bir yönünün de var olmasıdır. Bir de oyuncuların başarıları Yeşilçam filmlerine her zaman renk katmış ve dillerden düşmemiştir.


Yeşilçam filmleri, hepimizin çocukluk anıları olan nostalji konumundadır. Küçük Hanımefendi’den (Ayhan Işık, Belgin Doruk) başlayan Çöpçüler Kralı (Kemal Sunal) ve Hababam Sınıfı (Kel Mahmut ve Hafize) ile devam eden o filmleri nedense unutamıyoruz. Hatta bu filmleri defalarca seyretmemize rağmen, bıkmıyor ve usanmıyoruz. Örneğin, Kemal Sunal’ın, İlyas Salman’ın ve Şener Şen’in üçlü karakterlerine hiç bir zaman doyum olmadı. Çünkü bunlar oynadıkları filmlere hayat verdiler, can kattılar.
1961 yapımı olan Küçük Hanımefendi filminin hikâyesi Muazzez Tahsin Berkant’a aittir. Senaryosunu ise Nejat Saydam’ında yaptığı bu filmin başrollerini Ayhan Işık ve Belgin Doruk üstlenmiştir. Zamanın çok tutulan ve çok sevilen bir Türk filmi olan Küçük Hanımefendi’nin kısaca hikâyesine bir göz attığımız zaman, bunun eğlence düşüncesi içinde ele alınmış olduğunu görürüz. Şöyle ki, kocası tarafından terk edilen genç bir kadının yeni bir hayata sil baştan yaratıp kocasının karşısına çıkarak onu kendisine âşık etmesini konu almaktadır.


İşte toplumla ilişki içinde olan sinema, ilişkinin en yoğun yaşandığı bir sanat dalıdır. Çünkü sinema doğrudan doğruya toplum için tasarlanır ve toplum için yapılır. Tıpkı 1961 yılında çekimi tamamlanmış olan Küçük Hanımefendi filminde olduğu gibi. Kadıköy Fenerbahçe’de çekimleri tamamlanmış olan bu nostalji filmin iki oyuncusu Ayhan Işık ve Belgin Doruk’un büstleri önünde onları ziyaret ettim ve anmış oldum. Her ikisinin de mekânı cennet olsun.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.